Зовнішня реклама: дивлячись на США, чого очікувати Україні
изготовление наружной рекламы

Виготовлення вивісок,широкоформатний друк

вивіски, світлові букви, об'ємні букви, стели, таблички, покажчики, широкоформатний друк, друк банерів, друк на самоклеючій плівці, друк на плівці Oracal, штендери, оформлення торгових приміщень, брендування автомобілів, поклейка вітрин плівкою, POS-матеріали, хештеги.
наружная реклама Киев
Рус


Зовнішня реклама: дивлячись на США, чого очікувати Україні

Загальновідомо, що законодавцями трендів в рекламній індустрії однозначно вважаються США. Тут розташовані штаб-квартири найбільших рекламних агентств, тут формуються глобальні рекламні бюджети клієнтів, саме американська реклама служить своєрідним орієнтиром (бенчмарком) для практично всіх національних рекламних галузей.

Відвідавши Америку сьогодні, при мінімальних аналітичних здібностях, можна з великою часткою ймовірності уявити, що чекає Україну завтра.

Отже, ось  суб'єктивний американський погляд на перспективи української зовнішньої реклами.

1. Незважаючи на явний крен розвитку outdoor реклами в бік digital, interactive, super creative, non-traditional і т.д. і т.п. (Про це нижче). Незважаючи на смартфони в кожній кишені та ТБ / Інтернет дисплеї в кожному будинку і офісі. Незважаючи на китайсько-індійський прогрес, фейсбук і органічну їжу. У найближчі роки більша частина бюджетів в зовнішній рекламі дістанеться "традиційному Outdoor-у", читай – стандартної щитовій рекламі (billboard advertising) – постер на плоскій поверхні з зовнішнім або внутрішнім підсвічуванням. Ніяких значущих бюджетних революцій.

Більше того. Найсерйозніші зміни в цьому питанні може "спровокувати" тільки законодавець, щось сильно заборонивши. Але не технологічний прогрес. По ідеї – щитів має поменшати, вони повинні подорожчати, конструкції стати надійніше, доглянутіше. Але, повторимо, залишившись в традиціях початку минулого століття.

2. Ну, звичайно, будуть розвиватися технології digital. Зростає кількість дисплеїв – великих і маленьких. Замість традиційних щитів і поряд з ними. На фасадах, у вітринах, транспортних салонах, туалетах … Про це говорять зараз багато і багато. Додаткові докази існування цього тренда давно вже не потрібні. У тому числі, і в Україні, і Росії.

І проте, постараємося відстежити ситуацію в цифрах і переваги цього виду зовнішньої реклами на прикладі Video Boards.

На наш запит компанія ORT Media, яка нещодавно запустила Video Boards Service, надала таку інформацію:

На сьогодні загальна мережа відеобордів становить більше 1100 штук, в тому числі: Україна – 250 екранів в 40 містах, Росія – 700 в 130, Білорусь – 100 в 20, Молдова – 50 в 10.

Рекламна кампанія може бути спланована (використовуються медіа показники OTS і GRP) і реалізована буквально за 1-3 дні. Вибір адресної програми здійснюється через Google Maps, вироблені єдині технічні вимоги до рекламних матеріалів, до звітних матеріалів (ефірна довідка, фотозвіт) і т.д.

Все це звучить досить привабливо і сучасно. Напевно, якась частина рекламних бюджетів у певного роду клієнтів перетече на відеоборди. І вже це робить. Яка частина? На яку частку в загальному пирозі Out Of Home може розраховувати дисплейна реклама поза домом (DOOH)? 10%? 15%? Ще більше? Поживемо – побачимо.

3. Зовсім суб'єктивна і спірна теза. У розвиток вищезгаданих двох перших висновків. Про шкоду технологічного прогресу, від якого нікуди не дітися. Суть тренда – надзвичайно висока швидкість оновлення digital технологій і носіїв в зовнішній рекламі лякає на інвесторів у DOOH.

Дисплейні технології зростають стрімко. Одні лампочки змінюються іншими, більш (або менш) яскравими і довгопрацюючими. Здавалося, ось увірував у перспективи великоформатного відеоборду, вибрав модель, на яку зробив ставку, порахував бізнес-план, справа за контрактом і … в цей момент інший азіатський представник пропонує більш досконале рішення – і екран більше, світить довше і симпатичніше, і ще дешевше. Ура! Ура? Через півроку на наступній виставці в Гуанчжоу можна купити ще дешевше, ще довговічніше, з автоматично керованою яскравістю і 3D ефектом. І твій клієнт хоче вже саме керовану яскравість і 3D.

А, можливо, ще через півроку клієнт (його агентство) самостійно зможе керувати своєю кампанією, включаючи трансляцію в купленому часі того чи іншого свого ролика, не виходячи з офісу.

Якби будь-хто з нас був інвестором, така швидка змінюваність технологій відлякала б. Може краще "старий добрий" постер на щиті? Все знайомо, історично зріло, бюджетно.

4. Улюблений тренд. Зростаюча вартість рекламного контакту, зниження ефективності реклами в переповнених клаттера неминуче призводить до того, що все більшого значення набуває креатив рекламного послання. Той випадок, коли краще менше та краще.

Краще купити меншу кількість рекламних місць, але зуміти привернути увагу аудиторії яскравою і цікавою роботою. На банальному постері – небанальною картинкою. Нестандартним матеріалом, формою або носієм. Всі прийоми можливі. Прикладів маса. Погугліть "креатив в зовнішній рекламі", та й знайдете.

Все більша кількість клієнтів і їх агенцій це розуміють. Тренд? Безумовно! Але от тільки ніяк не можу виразити його в цифрах бюджетів або кампаній. Ні в США, ні в Україні.

5. За великим рахунком клієнта не хвилює, яким саме чином буде досягнутий рекламний і потім "продажний" ефект в його кампанії. Яка йому різниця, що продасть його макарони краще – телевізор, щит, упаковка або сайт. Його цікавить ефективний мікс з комплексу рекламних комунікацій.

Мікшовані мультимедійні рекламні комунікації – ось ще один тренд в зовнішній рекламі. Щит з QR кодом зі знижками, або щит, на тлі якого виходять кумедні картинки з вашою участю, які так і просяться в ваш Фейсбук, відеоборд, що транслює то рекламу, то прогноз погоди, то дорожній трафік, то тв-новини, і т. д., і т.п.

Але знову. Не помітити цей напрямок розвитку індустрії не можна, а от як виразити його в цифрах?

6. Теза, що перегукується з кількома вже раніше викладеними.

Не можна більше говорити про зовнішню рекламу як про індустрію щитової зовнішньої реклами. Неправильно це. А як правильно? На сьогодні більш актуальний термін – Реклама Поза Будинки = Out Of Home = OOH Advertising.

OOH Advertising включає в себе і щитову рекламу (паровоз і двигун галузі), і стрімко зростаючий indoor (внутрішню рекламу в ТРЦ, супермаркетах, HORECA, бізнес-центрах …), і транзитну (транспортну) рекламу – в салонах, на бортах, вокзалах, і все різноманіття ambient (вписаних в навколишнє середовище) рішень, вуличні меблі, окремостоячі "персональні" конструкції та клумби, реклама на вендерних автоматах, банкоматах, реклама на пляжних роздягальнях і буйках, на гірськолижних підйомниках і злітно-посадкових смугах …

І не так вже й важливо, як транслюється ваше рекламне послання – через відеодисплей, постер або вирізані з плівки літери. Головне, щоб повідомлення від рекламодавця було зрозуміле аудиторією, привернуло увагу, спонукало до дії. А та частина, що побачила рекламу і не є ЦА, хай не розлютиться і не образиться.

Хай буде так. І в Україні, в тому числі.